top of page

כיצד לזהות קרקע איכותית להשקעה? ופרויקט אחד בהוד השרון שדורש בדיקה

עודכן: 11 ביוני 2023


כל אחד מכיר מישהו שרכש נדל"ן לפני 10-20 שנה והיום הדירה שלו שווה פי 3 ממחיר הקנייה. היום, בשנת 2017, צריך להיות מתוחכם בשביל להרוויח תשואה אסטרונומית. בדקנו כיצד ניתן לזהות התארגנות איכותית לרכישת קרקעות שפוטנציאל הרווח שלהן הוא מעל למיליון ש"ח לעסקה!

אנחנו נמצאים בתקופת זמן קריטית מבחינת משקיעי הנדל"ן: מצד אחד, המדינה מעוניינת להאיץ את הפשרת הקרקעות בכדי לייצר התחלות בנייה חדשות ומהר. מצד שני, עתודות הקרקע הפרטיות באזורי הביקוש הולכות ומתמעטות וכנראה שעוד מספר שנים יהיה קשה מאוד לאתר הזדמנויות ליצירת רווח גדול באמת.

השקעה בקרקע הנכונה תייצר לכם רווח עצום. ההבדל בין מחיר הקרקע לפני היתר הבניה הסופי ולאחר היתר הבנייה הוא אסטרונומי ולכן כניסה לעסקה נכונה בטיימינג הנכון תהיה כרטיס הכניסה שלכם למשחק של הגדולים.


מספר כללי אצבע לכניסה לעסקה הנכונה:

1. הסכם שיתוף על הקרקע: הסכם שיתוף על הקרקע מאפשר התאגדות פשוטה של קבוצות המשקיעים. פרויקט שאין עליו הסכם שיתוף יקלע בד"כ לסחבת של שנים עד שהמשקיעים יוכלו ליהנות מפירות השקעתם. 2. הלוקיישן של הפרויקט ושל הקרקע: אנחנו לא רואים סיבה להיכנס לעסקת קרקעות באזורים שבהם מחירי הקרקעות הם מלכתחילה זולים ומחירי הנדל"ן נמוכים. אל תיכנסו לעסקה כזו אם פוטנציאל הרווח הוא לא באמת משמעותי. 3. מצב הפרויקט בעירייה ובוועדות הארציות: מדובר בנקודה קריטית! אם העירייה היא היוזמת את שינויי ייעוד הקרקע, הסיכוי לאישור הוועדה המקומית והמחוזית ולבסוף הפשרה – הינו קצר וודאי בעשרות מונים מאשר בקשה להפשרה של יזם פרטי.


טיימינג נכון לעסקה בתכנית הר 400 בהוד השרון

אנחנו מכירים היטב את שוק הקרקעות במדינת ישראל ולקח לנו לא מעט זמן לאתר עסקה שראויה לבדיקה יסודית. עתודת הקרקעות בפרויקט הר/400 בהוד השרון מכילה הסכם שיתוף על הקרקעות ונמצאת בלוקיישן מעולה (עליית הביקושים לדירות ומחירי הנדל"ן בהוד השרון היא עצומה). בשנים האחרונות, אוזלות עתודות הקרקע לערים המרכזיות – ברעננה לדוגמה הופשרו עתודות הקרקע הכמעט אחרונות עם שכונת נוה זמר המאוכלסת בימים אלו. בהוד השרון נשארה עתודת קרקע אחרונה לבניית אלפי יחידות דיור בתכנית הר 400 – הוד הירקון.

ואם זה לא מספיק, בשבוע שעבר אושרה תכנית המתאר של הוד השרון! (עדכון 16 באוגוסט 2017)


תגובת המועצה הארצית בנוגע לפרויקט הר/400

הטיימינג של העסקה הוא העניין המדהים כאן. אין ספק שרצון העירייה הוא קריטי להגשמת הפרויקט וזה לא הכל – בחודש ספטמבר 2016 נקבע במועצה הארצית: "המועצה הארצית מתוקף סמכותה מורה על הכנת תוכנית מתאר ארצית – תמ"א 1/48 – תוכנית מפורטת לרובע מגורים חדש בדרום הוד השרון "הוד הירקון".


החלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה - ספט' 2016
החלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה - ספט' 2016


329 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page